بزرگترین مشکل کارگاههای کوچک و روستاییان بحث بازاریابی و فروش است که ما با جمع آوری و دریافت بانک اطلاعاتی از سازمان بسیج سازندگی توانستیم آنها را در بحث بازاریابی و فروش کمک کنیم تا دیگر در این زمینه دغدغه نداشته باشند.
به گزارش گلستان ما؛ یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن دست و پنجه نرم میکنند بازاریابی و فروش است و هر کارخانهای برای فروش محصولات خود مجبور به استخدام چند بازاریاب میشود تا بتواند محصولات خود را در بازار عرضه کند؛ اما این موضوع برای کشاورزان و افرادی که در روستا مشغول تولید هستند کاری غیرممکن است و از محصولاتی که تولید میکنند درآمد زیادی نصیبشان نمیشود تا بخشی از آن را بخواهند به بازاریاب پرداخت کنند در نتیجه تا حدی از محصولات تولیدشده آنها یا از بین میرود و یا با قیمت بسیار اندک در اختیار دلالان قرار میگیرد؛ اما سازمان بسیج برای این افراد کار را راحت کرده تا بتوانند به راحتی کالاهای خود را بفروشند و درآمد کسب کنند.
اخیراً شرکتی به نام یاس که متعلق به بنیاد تعاون بسیج است اقدامات نوآورانهای را برای عرضه و تولید محصولات ارگانیک به کار گرفته که باعث خوشحالی و بالا بردن انگیزه تولیدکنندگان روستایی شده است.
شرکت یاس حامی بسیجیان است
میرمهیار میرصالح پور، قائممقام شرکت یاس درباره نحوه فعالیت این شرکت به منهای نفت توضیح میدهد: در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تصمیمی در صدر شرکت گرفته شد تا بتوانیم به جامعه خدمت کنیم. بستهبندی محصولات اقتصاد مقاومتی کاری بود که در آغاز راه پیش روی ما گذاشته شد اما اکنون از این پله فراتر رفتیم و توانستیم علاوه بر اشتغالزایی زیادی که در این زمینه ایجاد شده، انگیزه روستاییان برای تولید را نیز افزایش دهیم.
وی میافزاید: شرکت یاس برندی به نام ایتوک ۷۷ (itook77.com) دارد. تحت عنوان این برند محصولات اقتصاد مقاومتی تهیه، تولید و بستهبندی میشود که این کار از نظر ایده و طرح در نوع خود بی نظیر است. این شرکت تولیدات مختلف خرد و خانگی را با ایجاد ارزش افزوده و طراحیهای خاص بستهبندی میکند و در اختیار سازمانها، نهادها و دستگاهها میگذارد تا به کارمندان خود هدیه دهند.
میرصالح پور با بیان اینکه محصولات تولیدشده روستایی به صورت عمده در بازار مورد پسند بسیاری از خانوارها نیست میگوید: شرکت یاس محصولاتی که ارگانیک هستند را با طراحیهای خاص بستهبندی میکند و در اختیار سازمانها و بانکها قرار میدهد. این کار برای مقابله با مصرف کالاهای چینی که در گذشته رواج زیادی داشت مورد بهره برداری قرار گرفت و تاکنون نتایج مطلوبی عایدمان شده است. به عنوان مثال شیشههایی در گذشته تولید میشد که خیلی مورد استقبال برای استفاده قرار نمیگرفت اما برای اینکه بتوانیم از آنها بهره ببریم داخل آنها عرقیجات ریختیم و یکباره نظر همه افراد نسبت به عرقیجات و شیشههایی که اصلاً به کار نمیآمد تغییر کرد.
این کار را در زمینه خشکبار، میوه خشک، عسل و هر محصول کشاورزی که بتوان آن را در اختیار بازار قرار داد انجام دادیم و خوشبختانه بازخوردهای زیاد و مثبتی به ما رسید که مورد استقبال قرار گرفته است.
پیوند با صنایع دستی
قائممقام شرکت یاس به پیوند مواد خوراکی و صنایع دستی اشاره میکند و میگوید: از آنجایی که صنایع دستی کشور ایران فاخر و مورد علاقه همه ایرانیان است آن را با مواد غذایی تلفیق کردیم و با بستهبندیهای خاص اقداماتی را انجام دادیم که مورد توجه همه قرار گرفت.
به گفته وی، بزرگترین مشکل کارگاههای کوچک و روستاییان بحث بازاریابی و فروش است که ما با جمع آوری و دریافت بانک اطلاعاتی از سازمان بسیج سازندگی توانستیم آنها را در بحث بازاریابی و فروش کمک کنیم تا دیگر در این زمینه دغدغه نداشته باشند. حتی در برخی موارد سفارشاتی را از قبل به آنها میدهیم تا با انگیزه بیشتری اقدام به تولید کنند.
میر صالح پور با بیان اینکه شغلی که ایجاد کردیم نوپا است تصریح میکند: برای اینکه روستاییان و تولید کنندگان هزینه رفت و آمد برای انتقال محصول را نداشته باشند ظروف مورد نظر را به آنجا منتقل میکنیم و پس از قرار دادن محصول در ظرف به تهران میآوریم.
وی به میزان اشتغالزایی این شغل اشاره کرد و گفت: ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم در بحث بستهبندی فعالیت دارند و این به غیر از کارگاههایی است که از بسیج سازندگی به منظور ایجاد اشتغال تسهیلات دریافت کردند که تعداد آنها به ۷۵ هزار کارگاه میرسد. کاری که ما آغاز کردیم به نوعی تضمین فعالیت کارگاههای کوچک نیز است تا بتوانند با انگیزه و فکر آسوده اقدام به تولید کنند.
از اسفند ماه سال گذشته که کلید کار زده شد حدود سه میلیارد تومان تجهیزات برای بستهبندی محصولات اقتصاد مقاومتی توسط شرکت هزینه شد.
البته لازم به ذکر است که این سه میلیارد تومان تنها یکبار هزینه خواهد شد و هر سال نیاز به تزریق این مقدار برای ثبات اشتغال افراد نیست.
زمانهای شلوغ
میر صالح پور به زمانهای شلوغ سال اشاره میکند و میافزاید: به لطف خداوند از روز اولی که فعالیت شرکت را آغاز کردیم مشتری داشتیم و بیشتر محصولات ما در قالب محصولات خاص به دستگاهها، ارگانها، سازمانها و وزارتخانهها میرسد تا آنها بتوانند به مدیران و کارمندان خود هدیه دهند.
اسفند ماه سال گذشته اولین روزهای فعالیت شرکت ما بود که خوشخبتانه با استقبال زیادی از سوی سازمانها روبه رو شدیم و بازاریابان این شرکت در کل کشور مشغول جمع آوری محصولاتی بودند که به آنها سفارش میدادیم. همچنین قبل از اعیاد، ایام نوروز و مناسبتهای ملی و مذهبی دیگر زمانهایی است که محصولات ما برای سازمانها توجیه دارد. در این راستا سعی میکنیم تا محصولات آمادهای را برای عرضه در نظر داشته باشیم تا وقتی سازمانی به قول معروف دقیقه نود سفارش میدهد بتوانیم پاسخگوی نیاز آنها باشیم.
بازاریابی به سبک نوین
بازاریابان شرکت یاس که حامی اصلی بسیجیان است توانسته با بازاریابی مناسب شغلهای مستقیم و غیر مستقیم زیادی را در کشور ایجاد کنند. به عنوان مثال در گذشته کشاورزان زیادی بودند که به دلیل از دست دادن صرفه اقتصادی کاشت محصولاتشان از این کار صرف نظر کردند اما اکنون با روشهای نوین به بازار باز گشتهاند و توانستند دوباره اشتغال خود را تضمین کنند./بسیج سازندگی
انتهای پیام/
© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد